گیزمو

مطالبی مفید از دنیای کامپیوتر که شاید کمتر شنیده اید

گیزمو

مطالبی مفید از دنیای کامپیوتر که شاید کمتر شنیده اید

طبقه بندی موضوعی

انتقال پوشه My Documents

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ب.ظ

قبل از انتقال بهتر است ابتدا درایو جدید را تعیین کنید. مطمئن شوید درایو جدید گنجایش کافی برای این کار را داشته باشد. برای مثال این آدرس مورد نظر ماست: D:\My Documents

برای انتقال پوشه My Documents به درایو جدید بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. مطمئن شوید که آیکن Shortcut از My Documents نباشد و حتما بر روی خود پوشه به طور مستقیم راست کلیک کنید.

کاربران ویندوز XP: در پنجره Properties گزینه “Move” را انتخاب کرده و به آدرس مورد نظر خود در درایو دیگری که انتخاب کرده اید مراجعه کنید. مثلا یرای آدرسی که قبلا ذکر شد، ابتدا درایو D رو انتخاب کرده و پوشه ای جدید در آن ایجاد می کنیم و آن را به My Documents تغییر نام می دهیم. در نهایت این پوشه را در این مرحله با انتخاب Move تعیین می کنیم. با انتخاب آدرس جدید ویندوز پرسشی مبنی بر انتقال محتویات پوشه قدیمی به پوشه جدید خواهد پرسید که آن را تایید کنید تا عمل انتقال به آدرس جدید انجام گیرد.

کاربران ویندوز ویستا/7: ویندوز ویستا/7 بر خلاف XP پوشه My Documents را به چند زیر پوشه دسته بندی کرده است که برای هرکدام از این زیر پوشه ها باید عمل انتقال صورت بگیرد. پس با راست کلیک بر روی Documents واقع در منوی استارت به پنجره Properties وارد شده و برای هریک از زیر پوشه ها از جمله Documents و Musics و Pictures و Videos و General Items عمل انتقال را انجام میدهیم به این صورت که با انتخاب پوشه مقصد از طریق دکمه Include a folder… ، پوشه مورد نظر به لیست بالای پنجره اضافه شده و با زدن دکمه Set save location پوشه جدید به عنوان مقصد جدید اطلاعات شخصی به سیستم عامل معرفی می گردد.

همچنین از طریق آدرس رجیستری زیر می توانید مسیر پیش فرض پوشه My Documents را به مسیر دلخواه خود تغییر دهید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

پس اینکه به آدرس رفتید در سمت راست پنجره کلیدی با عنوان Personal را خواهید یافت که مقدار آن مسیر پیش فرض پوشه خواهد بود. آن را به مسیر دلخواه تغییر دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به منابع مراجعه کنید.

منابع :

http://support.microsoft.com/kb/221837

http://support.microsoft.com/kb/310147

نظرات  (۱)

damt garm tozihat v etlatet khob bod.mr30

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی