گیزمو

مطالبی مفید از دنیای کامپیوتر که شاید کمتر شنیده اید

گیزمو

مطالبی مفید از دنیای کامپیوتر که شاید کمتر شنیده اید

طبقه بندی موضوعی

در اینجا یک لیست کوتاه از نرم افزار های رایگان یا متن باز ارائه می دم که می تونن جایگزین یا Alternative خوبی برای نرم افزار های غیر رایگان (Commercial Softwares) معادل خودشون باشن:

--------------------------------------

Dictionary : Babylon

1- GoldenDict : نام یک مترجم و یا دایرالمعارف جامع می باشد که به شما اجازه جستجوی سریع و آسان یک کلمه را امکان پذیر می سازد. این مترجم جایگزین مناسبی برای دایرالمعارف های آنلاین مانند wikipedia و دیگر منابع می باشد. یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار پشتیبانی از فرمت فایل های دیکشنری Babylon ,StarDict ,Dictd ,ABBYY Lingvo ,.. میباشد.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

2- Lingoes : محیط این نرم افزار بسیار زیبا است و از سرعت بسیار بالایی در پیدا کردن نتایج ترجمه برخوردار است . از طرفی برخورداری از گلاساری های متعدد برای زبان ها و تخصص های مختلف باعث گشته که این نرم افزار هر فردی، با هر زبانی و هر رشته ای به این نرم افزار روی آورد . همچنین قابلیت هایی مثل ترجمه جملات ، ترجمه آنلاین ، خواندن تلفظ ها با صدای واقعی انسان ، داشتن گلاساری های دیکشنری های معروف مانند OXford و LongMan و ... باعث تکامل آن شده است .

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

--------------------------------------

File Compress : WinRAR - WinZip

 1- 7zip : ابزاری که برای فشرده سازی فایل در فرمت های رایج چون zip ،rar و ... و فرمت اختصاصی این نرم افزار 7zip می باشد. این نرم افزار یک فشرده ساز متن باز می باشد که با استفاده از آن می توانید به راحتی انواع فرمت های فشرده را غیر فشرده کرده و همچنین فایل های خود را در فرمت های مختلف فشرده نمایید و برای آنها رمزعبور تعیین نمایید. این نرم افزار سرعت بالایی در فشرده سازی فایل ها دارد و قادر است تا فایل های فشرده شده با فرمت Rar را نیز اکسترکت نماید. همچنین این نرم افزار از 74 زبان زنده ی دنیا پشتیبانی می نماید. کار با این نرم افزار بسیار ساده می باشد و رایگان و تحت لیسانس GNU LGPL است.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

2- PeaZip : یک نرم افزار رایگان و اپن سورس است که باری دیگر توانمدی برنامه نویسان متن باز را به همگان اثبات میکند. این نرم افزار با فشرده سازی قدرتمند و پشتیبانی از تمامی فرمت های آرشیو سازی (ساخت فایل با پسوند های : 7Z, ARC, BZ2, GZ, *PAQ, PEA, QUAD/BALZ, TAR, UPX, WIM, XZ, ZIP ) ( استخراج 134 نوع پسوند از جمله:  ACE, ARJ, CAB, DMG, ISO, LHA, RAR, UDF, ZIPX و... ) خود را به عنوان یک رغیب برای نرم افزار هایی مثل WinZip,WinRar ساخته است.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

3- IZArc : یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزار فشرده سازی و بایگانی اطلاعات است، این نرم افزار دارای رابط کاربری آسان، پشتیبانی از چندین زبان و قابلیت فشرده سازی و رمز گذاری قدرتمند اطلاعات است و همچنین به کاربر اجازه می دهد به راحتی اطلاعات خود را فشرده کرده یا از حالت فشرده خارج کرده و یا به تعمیر فایل های فشرده آسیب دیده و تبدیل از یک نوع فرمت به فرمت دیگر بپردازد.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

--------------------------------------

CD/DVD Burner : Nero

1- CDBurnerXP : یک نرم افزار رایت CD و DVD رایگان است که توانایی رایت دیسک های Blu-Ray و HD-DVD را هم دارد.این نرم افزار فایل های ISO را هم پشتیبانی میکند و بصورت چند زبانه است و هرکاربری در هرکجا میتواند بصورت کاملا رایگان از آن استفاده کند. به راحتی هر چه تمام تر شما میتوانید سی دی و دی وی دی های خود را رایت نمایید . خیلی از کاربران مبتدی در این زمینه مشکل دارند و توانایی آن را ندارند که با برنامه های همچون Nero کار کنند ما به شما پیشنهاد میکنیم برای سهولت هر چه بیشتر از برنامه ی CDBurnerXP برای رایت فیلم , موزیک و اطلاعات خود استفاده نمایید .

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

2- InfraRecorder : نرم افزاری قدرتمند برای رایت سی دی ها و دی وی دی ها با کیفیت بالا به همراه امکانات جالب و که به صورت رایگان عرضه شده است. این نرم افزار از قدرت لود بالایی بر خورد دار می باشد. اگر به نرم افزار های مثل نرو نگاهی بیندازید متوجه می شوید که دارای امکانات جانبی هست که هیچ موقع به کار نمی رود ولی این نرم افزا یک برنامه ی جمع و جور و کم حجم می باشد که همه امکانات رایت را دارا می باشد.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

3- ImgBurn : نرم افزاری کم حجم و در عین حال قدرتمند برای رایت و کپی انواع HD / DVD / CD /Blu-Ray . این نرم افزار قادر به ساخت و یا رایت فرمتهای Image, DI, CUE,BIN, NRG, MDS, ISO, IMG, GI, DVD و PDI نیز می باشد. این نرم افزار بر روی کلیه ویندوز های Me,NT4, 2000, XP,2003, Vista, 98, 95 و 2008 نسخه های 32 و 64 بیتی قابل اجرا می باشد.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

--------------------------------------

Download Manager : IDM

1- Jdownloader : نرم افزاری است کدباز که به صورت کامل در زبان جاوا برنامه نویسی شده است که از همین رو دارای ویژگی های خاصی همچون امنیت بسیار بالا، اجرا در هر نوع سیستم عاملی، سرعت عالی و ... می باشد. نرم افزار این امکان را به تمام کاربران عادی (Free) و ویژه (Premium) می دهد که به آسانی و بدون هیچ دغدغه ای از سایت هایی همانند Rapidshare.com یا Megaupload.com فایل های مورد نظر را با سرعت عالی دریافت نمایند.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

2-Orbit Downloader : یک ابزار رایگان جهت Download کردن File های شما با سرعت بالاتر است. این نرم افزار با کاربری بسیار آسان و همینطور بسیار سبک طراحی شده است. Download کننده Orbit بر اساس تکنولوژی P2P و Download از منابع مختلف قادر به پشتیبانی از Protocol های HTTP, HTTPS, FTP, MMS and RTSP می باشد. به کمک این نرم افزار شما تقریبا قادر به ِدانلود هر چیزی هستید! از بازی ها و Clip های Flash گرفته تا Viedo های Site های YouTube, Google, Metacafe, MySpace یا File های RapidShare و Streaming Video ها.

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

3- Free Download Manager : قابلیت دانلود از بیت تورنت ، اشتراک گذاری فایل ها (آپلود کردن آنها) ، دانلود ویدئو از سایت های اشتراک گذاری مانند یوتیوب ، گوگل ویدیو و به طور کلی فایل های FLV ، کنترل از راه دور! ، سازگاری کامل با فرمت های صوتی و تصویری ،  تحت مجوز GPL ، مدیریت هوشمند فایل های دانلود شده و قابلیت زمان بندی ، قابلیت محدود سازی سرعت دانلود و ترافیک ، دانلود کامل سایت به صورت دانلود زنجیره ای صفحات ، دانلود همزمان چند فایل ، سازگاری با فرمت های فشرده ، پشتیبانی از 30 زبان مختلف دنیا از وی‍ژگیهای این دانلود منیجر است .

وبسایت سازنده ---- اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار

--------------------------------------

بسیاری دیگر از نرم افزار های تجاری نیز دارای جایگزین های مناسب و خوبی هستند که با مراجعه به منابعی که در آخر مطلب ذکر شده است، می توانید از آنها با خبر شوید. در بین نرم افزار های معرفی شده در این مطلب 2 تا 3 نرم افزار جایگزین معرفی گردیده است که همگی نرم افزارهایی قدرتمند و پرطرفدار هستند. از این رو من نرم افزار خاصی را توصیه نمی کنم و پیشنهاد من به شما این است که همه را امتحان کنید و از بین آنها، نرم افزاری که با آن راحت تر هستید را جایگزین نمایید.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۳

نظرات  (۳)

با سلام و درود.ممنون از سایت خوب و مطالب ارزندتون موفق و موید باشید دوست عزیز
سلام ممنون از مطالب جالبتون.استفاده کردیم.موفق و موید باشید.
۱۶ بهمن ۹۶ ، ۱۰:۱۶ فروش سنگ آنتیک
سلام.ممنون از توضیحاتی که دادید.خییل عالی بود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی